Pages

Assalamualaikum wbt / salam sejahtera,

Nama saya Mohd Zaifan bin Mohd Rashid.

Kepakaran saya ialah memastikan kesihatan anda berada di tahap maksimum dan membantu meningkatkan taraf kesihatan anda ke tahap yang lebih baik.


Lokasi pusat rawatan kami :

Bt 15 1/2, Kampung Jelatang, 78000
Alor Gajah, Melaka.


**Berhampiran Kolej Vokasional Dato Seri Md Zin, Alor Gajah**

Waktu perkhidmatan pusat rawatan kami :

Isnin - Ahad: 0900pg ~ 0630ptg
: 0900mlm ~ 1000mlm

Kepada mereka yang inginkan khidmat terapi saya atau sebarang pertanyaan, bolehlah hubungi kami di talian telefon dibawah.

Mohd Zaifan (Perawat lelaki) : 019-3883258 / 0132111668
Email : bekam4u@gmail.com
Website : www.bekam4u.blogspot.com
Fb : Rawatan Slipped Disc


---------------------------------------------------------------

Sila Like fanpage kami : http://www.facebook.com/BengkelTulangBelakangSendi untuk sebarang promosi dan soal jawab mengenai terapi kesihatan kami

Friday, September 16, 2011

Keajaiban berbekam


KEAJAIBAN BERBEKAM

Darah bekam adalah darah yang dikeluarkan oleh juru bekam dari tubuh. Ada beberapa ciri darah bekam menakjubkan:

a) Teroksidasinya darah tanpa udara (anaerob).

b) Terpisahnya plasma dari darah.

c) Keluarnya plasma saja dari tempat yang dibekam.

d) Jika kita memasang dua gelas untuk meyedut darah, maka darah hanya mengalir keluar kepada satu gelas sahaja, sedangkan kedua dua gelas itu bersebelahan.

e) Perbandingan hasil pemeriksaan makmal diantara darah yang berada dalam pembuluh darah dengan darah yang keluar kerana bekam, para doktor dikejutkan oleh kenyataan ilmuwan Damaskus, Muhammad Amîn Syaikhu dalam artikel ilmiahnya yang luar biasa tentang bekam dan rahsia umum tentang mekanisme kesembuhan yang diperoleh dari praktik berbekam.Bekam membersihkannya tubuh dari darah rosak yang menghalang perjalan fungsi-fungsi dan tugas-tugas tubuh secara sempurna, sehingga tubuh menjadi mangsa empuk bagi berbagai penyakit.

f) Untuk mengungkap makna kalimat ini “membersihkan tubuh dari darah rosak”, satu kumpulan penyelidik makmal telah meneliti darah yang keluar dari titik-titik bekam (yaitu dari tengkuk) secara makmal dan membandingkannya dengan darah pembuluh biasa. Daripada sejumlah besar orang yang telah dibekam berdasarkan prinsip-prinsip bekam yang sebenar, darah tersebut dilihat dari hasil penelitian makmal sebagai berikut :

i. Bahwa darah bekam mengandung seper-sepuluh kadar sel darah putih (lekosit) yang ada di dalam darah biasa. Itu terlihat dalam seluruh kes yang diteliti, tanpa ada pengecualian. Fakta ini sungguh menghairankan para penkaji, bagaimana darah bisa keluar tanpa disertai keluarnya sel-sel darah putih? Fakta ini menunjukkan bahwa terapi bekam tetap melindungi dan sekaligus menguatkan unsur-unsur sistem kekebalan.

ii. Berkenaan Eritrosit (sel darah merah), semua sel darah merah memiliki bentuk yang aneh, artinya sel-sel tersebut tidak mampu melakukan aktiviti, di samping juga menghambat sel-sel lain yang masih muda dan aktif. Ini menunjukkan bahwa proses bekam membuang sel-sel darah merah yang rusak dan darah yang tidak diperlukan lagi, seraya tetap mempertahankan sel-sel darah putih di dalam tubuh. Sedangkan fashd menyebabkan hilangnya komposisi darah yang bermanfaat bersama sel-sel darah merah yang hendak dibersihkan.

iii. Kapasiti ikatan zat besi dalam darah bekam lebeh tinggi (550-1.100), satu hal yang menunjukkan bahwa bekam mempertahankan zat besi yang ada di dalam tubuh tidak ikut keluar bersama darah yang dikeluarkan dengan bekam sebagaimana penggunaan zat besi tersebut dalam pembentukan sel-sel muda yang baru.

iv. Kandungan sel darah merah maupun sel darah putih dalam darah bekam tinggi sekali. Ini menunjukkan bahwa proses bekam berhasil mengeluarkan semua kotoran, sisa, dan endapan darah sehingga mendorong kembali aktifnya seluruh sistem dan organ tubuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...