Pages

Assalamualaikum wbt / salam sejahtera,

Nama saya Mohd Zaifan bin Mohd Rashid.

Kepakaran saya ialah memastikan kesihatan anda berada di tahap maksimum dan membantu meningkatkan taraf kesihatan anda ke tahap yang lebih baik.


Lokasi pusat rawatan kami :

Bt 15 1/2, Kampung Jelatang, 78000
Alor Gajah, Melaka.


**Berhampiran Kolej Vokasional Dato Seri Md Zin, Alor Gajah**

Waktu perkhidmatan pusat rawatan kami :

Isnin - Ahad: 0900pg ~ 0630ptg
: 0900mlm ~ 1000mlm

Kepada mereka yang inginkan khidmat terapi saya atau sebarang pertanyaan, bolehlah hubungi kami di talian telefon dibawah.

Mohd Zaifan (Perawat lelaki) : 019-3883258 / 0132111668
Email : bekam4u@gmail.com
Website : www.bekam4u.blogspot.com
Fb : Rawatan Slipped Disc


---------------------------------------------------------------

Sila Like fanpage kami : http://www.facebook.com/BengkelTulangBelakangSendi untuk sebarang promosi dan soal jawab mengenai terapi kesihatan kami

Saturday, January 26, 2013

Cerita-Cerita Bekam

Assalamualaikum / salam sejahtera...

Sejak saya menjadi jurubekam, banyak soalan yang ditanya oleh pesakit. Antara soalan yang biasa ditanya:

1. Sakit ke bekam?
    Tak sakit pun...rasa macam kena gigit semut je. Yang penting semasa berbekam, badan kena tenang.

2. Kalau berbekam darah, habis la darah saya?
    Errkkk....darah takkan habis sebab permukaan kulit yang dicucuk dengan jarum terlalu kecik. Mana
    mungkin semua darah dalam badan boleh keluar dalam lubang sekecil tu...

3. Boleh terus elok ke lepas berbekam ni?
    Tiada jaminan dari saya sebab yang memberi keizinan untuk sembuh ialah Allah. Saya hanya boleh jawab
    insyaAllah.

4. Macam mana awak boleh tau hanya darah kotor je yang keluar?
    Sebab darah kotor berada dibawah permukaan kulit. Jarum yang digunakan tak sampai pun nak cucuk 
    sampai ke urat darah

5. Jarum awak ni pakai berulang kali ke?
    Mustahil saya pakai berulang kali...saya pakai buang. 1 pesakit untuk 1 jarum SAHAJA.

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...